Regulamin

Szkoły Podstawowej nr 7 w Gliwicach

  

Podstawa prawna

 

 

Szkoła Podstawowa Nr 7 im. Adama Mickiewicza  w Gliwicach, zwana dalej Szkołą, działa w oparciu o zasady sformułowane w Statucie Szkoły i w obowiązujących w szkole regulaminach oraz w oparciu o zarządzenia Dyrektora Szkoły.

 

ROZDZIAŁ I: Organizacja pracy szkoły

 

§ 1

 

1.     Budynek szkoły jest otwarty od godz. 630 do 1900, w czasie imprez szkolnych i spotkań z rodzicami do godz. 2100.

2.     Osoby nie będące pracownikami szkoły mogą wejść na teren szkoły po uprzednim wylegitymowaniu się na portierni.

3.     Sekretariat przyjmuje interesantów w/g harmonogramu wywieszonego na drzwiach sekretariatu.

4.     Biblioteka, pedagog szkolny, logopeda oraz służba zdrowia pracują w/g harmonogramów wywieszonych na drzwiach gabinetów.

5.     Świetlica szkolna działa od godz. 630  do 1630, zgodnie z obowiązującym Regulaminem Świetlicy.

6.     Przy świetlicy szkolnej działa stołówka szkolna. Uczniowie korzystają ze stołówki w określonym regulaminem porządku.

 

 

Zajęcia lekcyjne

 

§ 2

 

1.     Zajęcia lekcyjne na terenie szkoły odbywają się w godz. 800 do 1615, w systemie dwuzmianowym i przebiegają według następującego harmonogramu:

 

Lekcja 1          800 – 845

Lekcja 2          855 – 940

Lekcja 3          950 – 1035

Lekcja 4          1045 – 1130

Lekcja 5          1140 – 1225

Lekcja 6          1245 – 1330

Lekcja 7          1340 – 1425

Lekcja 8          1435 – 1520

Lekcja 9          1530 – 1615

 

2.     Przerwa obiadowa trwa 20 min., a pozostałe po 10 minut.

3.     Harmonogram zajęć lekcyjnych może ulec zmianie podczas imprez i uroczystości szkolnych zgodnie z planem pracy szkoły.

4.     W czasie przerw nauczyciele pełnią dyżury zgodnie z obowiązującym regulaminem dyżurów.

5.     Uczniowie podczas przerw opuszczają klasy, z wyjątkiem oddziałów przedszkolnych.

6.     Wietrzenie sal lekcyjnych odbywa się wyłącznie pod nadzorem nauczyciela.

 

Zajęcia pozalekcyjne

 

§ 3

 

1.     Zajęcia pozalekcyjne odbywają się zgodnie z ustalonym harmonogramem.

2.     Uczniowie  mają prawo wyboru zajęć stosownie do swoich zainteresowań i możliwości, z zastrzeżeniem ust.3 i 6.

3.     Zajęcia wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, terapeutyczne są obowiązkowe dla uczniów, którzy zostali na nie skierowani przez nauczyciela, wychowawcę, pedagoga, logopedę oraz na podstawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

4.     Uczniowie na zajęcia wpuszczani są do szkoły 5 min. przed zajęciami, po uprzednim sprawdzeniu obecności nauczyciela na terenie szkoły.

5.     Na portierni znajduje się harmonogram zajęć oraz listy uczestników.

6.     Dyrektor może ograniczyć prawo udziału w zajęciach pozalekcyjnych uczniowi, który:

1)    narusza dyscyplinę na zajęciach pozalekcyjnych, utrudniając ich prowadzenie

2)    nie przestrzega zasad bezpieczeństwa

3)    otrzymał karę w oparciu o obowiązujący w szkole system kar i nagród.

7.    Za zajęcia organizowane w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych   odpowiedzialność ponosi prowadzący nauczyciel po uzyskaniu akceptacji dyrektora szkoły.

 

 

 

ROZDZIAŁ II:   Porządek i dyscyplina pracy uczniów

 

§ 4

 

1.     Uczniowie zobowiązani są do punktualnego stawiania się na zajęcia lekcyjne przewidziane w planie lekcji.

2.     Uczniowie rozpoczynający lekcje o godz. 800 wchodzą przed lekcjami do szkoły o godz. 745, a rozpoczynający lekcje o innej godzinie – wraz z dzwonkiem rozpoczynającym przerwę.

3.     Uczniowie spóźniający się na lekcje są wpuszczani dopiero  na następną lekcję (na lekcję czekają w świetlicy).

4.     Po dzwonku na lekcję uczniowie ustawiają się parami pod sala lekcyjną i oczekują na przyjście nauczyciela.

5.     Po zakończonych lekcjach należy zostawić w sali porządek, zamknąć klasę. Po ostatniej lekcji krzesełka należy ustawić na stolikach.

6.     Uczniowie korzystają z toalety wyłącznie podczas przerw międzylekcyjnych. Podczas lekcji nauczyciel zezwala na korzystanie z toalety tylko w uzasadnionych przypadkach zdrowotnych zapewniając uczniowi bezpieczeństwo.

 

 

Opuszczanie terenu szkoły

 

§ 5

 

1.     Zabrania się uczniom samowolnego opuszczania terenu szkoły w czasie zajęć lekcyjnych.

2.     Usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach odbywa się na pisemną prośbę rodziców (prawnych opiekunów) z podaniem przyczyny lub na podstawie zwolnienia lekarskiego, dostarczonych w terminie 14 kolejnych dni po zakończeniu nieobecności.

2a. Zwalnianie ucznia z zajęć w danym dniu następuje:

a)     na pisemną prośbę rodziców (prawnych opiekunów)

b)    poprzez osobisty odbiór dziecka przez rodziców (opiekunów prawnych) po wyrażeniu zgody przez wychowawcę lub nauczyciela danych zajęć.

3.     W nagłych przypadkach nauczyciel może odprowadzić ucznia do domu po uprzednim skontaktowaniu się z rodzicami. 

4.     Uczniowie mogą być dzień wcześniej zwalniani z pierwszych i ostatnich zajęć lekcyjnych podczas usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela.

5.     Zabrania się spędzania przerw na boisku szkolnym w dni deszczowe oraz w okresie zimowym. O spędzaniu przerw śródlekcyjnych na podwórku szkolnym decyduje dyrektor.

 

 

Wyposażenie i ubiór szkolny

 

§ 6

 

1.     Rodzice zobowiązani są do zapewnienia dziecku podstawowych elementów wyposażenia szkolnego:

1)             podręczników i przyborów szkolnych wg wykazu przedstawionego przez nauczycieli,

2)             stroju gimnastycznego: biała koszulka, spodenki gimnastyczne, obuwie sportowe,

3)             stroju odświętnego: biała bluzka (koszula), granatowa spódnica (spodnie),

4)             jednolitego stroju uczniowskiego tzw. mundurku

5)             obuwia zmiennego.

2.     Podczas uroczystości szkolnych ujętych w kalendarzu szkolnym lub wyznaczonych przez dyrektora szkoły obowiązuje uczniów odświętny strój szkolny: biała bluzka (koszula), granatowa spódnica (spodnie).

3.     Na zajęciach z wychowania fizycznego obowiązuje strój gimnastyczny określony przez nauczyciela wychowania fizycznego.

4.     Wygląd i ubiór szkolny ucznia winien być stosowny  do okoliczności pobytu ucznia w szkole.

5.     Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za cenne przedmioty przynoszone do szkoły.

6.     Zabrania się uczniom:

a.     używania w szkole telefonów komórkowych

b.     noszenia szalików i emblematów sportowych

c.      noszenia na szyi smyczy z kluczami

7.     Każdy uczeń ma obowiązek zostawiania okrycia wierzchniego i obuwia w szafkach oraz noszenia obuwia zmiennego w budynku szkolnym.

                                      

Porządek na terenie szkoły

 

§ 7

 

1.            Klasy zobowiązane są do utrzymania porządku w swoich salach lekcyjnych. Za realizację tego obowiązku odpowiedzialny jest wychowawca klasy.

2.            Klasy zobowiązane są do dekorowania swoich pomieszczeń lekcyjnych. Za realizację tego obowiązku odpowiedzialny jest nauczyciel opiekujący się daną salą.

3.            Nauczyciel ma prawo zażądać od uczniów sprzątnięcia sali przed rozpoczęciem przewidzianych w niej zajęć.

4.            Dyżurni klasowi wykonują swoje zadania przed rozpoczęciem lekcji zgodnie z obowiązującymi zasadami ustalonymi przez klasę i wychowawcę klasy. 

5.            Klasy zobowiązane są do należytej  opieki nad swoimi klasowymi hodowlami i roślinnością.

6.            Zielenią na terenie szkoły opiekują się uczniowie pod opieką nauczyciela wyznaczonego przez dyrektora szkoły.

 

 

 

ROZDZIAŁ III: System kar i nagród

 

§ 8

 

1.     Uczeń może być nagrodzony zgodnie z obowiązującym w szkole  systemem nagród zapisanym w statucie szkoły.

2.     Uczeń może być ukarany zgodnie z obowiązującym w szkole systemem kar zapisanym w statucie szkoły oraz Programie Wychowawczym Szkoły.

 

 

 

 

ROZDZIAŁ IV: Inne postanowienia

 

§ 9

 

1.     Przy załatwianiu spraw uczniowskich obowiązuje następująca kolejność:

·        wychowawca

·        pedagog szkolny lub opiekun Samorządu Uczniowskiego

·        dyrekcja szkoły

2.     Wychowawca zobowiązany jest do udzielania informacji na temat osiągnięć szkolnych ucznia tylko rodzicom (prawnym opiekunom), kuratorom sądowym.

 

 

 

Postanowienia końcowe

 

§10

 

1.       Regulamin szkoły wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały przez Radę Pedagogiczną po konsultacji z Samorządem Uczniowskim i Radą Rodziców.

2.       Do dokonywania zmian w niniejszym regulaminie uprawniony jest dyrektor szkoły.

3.       Dyrektor dokonuje zmian po konsultacji z Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim i Radą Rodziców.

4.       Zmiany w regulaminie dokonywane są w formie pisemnych aneksów.