Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczamy informacje dotyczące zmiany [1] terminów składania wniosków o objęcie nauką języka mniejszości, historii i kultury oraz oświadczeń o rezygnacji z tej nauki.
W 2025 r. (okres przejściowy) termin składania wniosków i oświadczeń upłynął dnia 31 lipca.
W późniejszych latach:
a) wniosek składa się w terminie
- do dnia 31 marca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym uczniowie będą kontynuować naukę w danej szkole oraz
- do dnia 31 lipca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym uczniowie rozpoczną naukę w szkole.
Zmiany [2] dotyczą:
– możliwości zwolnienia ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej z nauki drugiego języka obcego nowożytnego albo języka łacińskiego do końca danego roku szkolnego, w przypadku gdy uczeń ten realizuje naukę języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej lub języka regionalnego.
Wniosek o zwolnienie dziecka składa do dyrektora szkoły rodzic ucznia.
W 2025 r. (okres przejściowy) termin składania wniosków upływa dnia 31 lipca.
W późniejszych latach wniosek składa się w terminie do dnia 31 marca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym uczniowie będą kontynuować naukę w danej szkole.
W przypadku zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego albo języka łacińskiego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
Uczeń klasy VII szkoły podstawowej, który zrezygnuje z nauki języka mniejszości jest obowiązany w klasie VIII podjąć naukę drugiego języka obcego nowożytnego albo języka łacińskiego oraz we własnym zakresie wyrównuje różnice programowe w realizacji tego języka.
Podstawa prawna:
Zwrot kwoty w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika lub materiału edukacyjnego
Szanowni Rodzice,
Informujemy, iż na podstawie. art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.)
szkoła podstawowa może żądać od rodziców ucznia zwrotu kwoty nieprzekraczającej kosztu zakupu podręcznika
lub materiału edukacyjnego. Kwota zwrotu stanowi dochód organu prowadzącego szkołę.
Powyższy przepis odnosi się do wszystkich podręczników, zarówno zakupionych ze środków dotacji celowej
jaki i tych zapewnianych przez Ministra Edukacji Narodowej
Nr konta bankowego, na które należy dokonywać wpłat:
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 11, Szkoła Podstawowa nr 7 w Gliwicach
55 1160 2202 0000 0005 0799 9775